p/s : header yang terlalu simple. macam budak - budak. HAHA tak reti buat header lah! xD

19 July 2012

Ramadhan 1433H, 2012M

dengan nama Allah Yang Maha Agung...












assalammualaikum anda semua? adakah anda semua sihat-sihat belaka? aku harap kalian semua sihat walafiat dan sentiasa dilindungi oleh Allah SWT serta bahagia di samping keluarga yang tercinta. saya pula sedang menghidapi sakit tekak yang peritnya tidak terperi. selain itu, saya juga mengalami seram seram sejuk pada tubuh badan saya. di samping itu juga, saya mengalami selesema yang agak parah sehinggakan hingus saya meleleh apabila terbersin ==' APAKAH? ayat apa yang aku taip ni? nampak terlalu skema dan tersusun kemas sekali. bak ingin menulis surat kiriman tidak rasmi format SPM. arh loya tekak aku menaipnya.


berbalik pada topik yang ingin aku taip hari ini. pejam celik, pejam celik, pejam tak celik celik... kita dah menghampiri Ramadhan Al Mubarak. seronoknya bila mengenangkan suasana ketika sahur, apatah lagi ketika berbuka puasa. aku cuma begitu berharap agar tekak aku ni cepat cepatlah baik. aku tak sanggup menahan keperitannya. hampir setiap masa aku minum air masak yang aku bawa dari rumah sewaktu sedang belajar di dalam kelas. habis buncit perut boroi aku ni. dan, hampir banyak kali juga aku sering berulang alik dari kelas ke tandas disebabkan asyik nak buang air kecil je. kejap... ayat aku skema ke sekarang? ah, peduli hape?


pagi tadi, aku bawa bekal ke sekolah. nasi goreng kampung buatan ayah aku yang hebat tu, hoho. ini sudah kali ketiga aku bawa bekal ke sekolah. memang terlalu jarang, atau memang susah nak nampak aku bawa bekal sendiri ke sekolah. selama ni, aku hanya beli bekal kat kawan aku saja. sebungkus, sehingget je. aku tak mampu beli makanan di kantin sebab kedaong, kedekut, mahal tahap dewa, tak berapa nak menarik nafsu makan aku and so so on lah. aku cuma bawak dua hingget, kadangkadang tiga hingget. mana cukup nak beli makanan untuk kenyangkan perut aku?


aku rasa aku dah lari tajuk. ok, kita kejar balik tajuk pada kali ini. pada 2012 ini, 1 Ramadhan jatuh pada tarikh 21 Julai. jadi, berkemungkinanlah kita merdeka raya lagi tahun ni. macam tahun lepas kan? aku berharap sekali Ramadhan tahun ni dapat mentransformasikan aku dari segi perangai aku, penampilan aku, perbuatan aku, dan macam macam lagi. masa Ramadhan ni lah kita kena topup balik pahala, tebus balik dosa pada bulan bulan lepas. kalau nak dikenangkan, memang banyak dosa aku pada Allah. apatah lagi dengan sesama umat. begitu berdosa sekali, rasa macam dosa dosaku itu seluas lautan China Selatan, ataupun mungkin seluas lautan Hindi, atau selat Tebrau? mengarut je aku ni.












petang tadi, aku ternampak kira kira 6 buah kotak kecil berisikan kurma. aku ternampak perkataan 'Yusuf Taiyoob'. wow, dah beli kurma nampak? 'Aku : Banyaknya kurma, yah. Ayah : Biarlah. Ayah nak makan kurma banyak banyak.' ahaha aku tergelak. apa motif ayah beli kurma banyal banyak? takkan hanya sebab suka sahaja kan?


ok tu je, tabarakallah. bye :3

No comments: