p/s : header yang terlalu simple. macam budak - budak. HAHA tak reti buat header lah! xD

16 July 2012

5 Bulan yang Lama

bermula dengan nama Allah yang Maha Agung...


lamanya aku biarkan blog aku ni. aku dah ketandusan idea untuk menconteng conteng bagai, mencari cari idea yang sudah lesap ke mana, menyusur ruang minda nak mencari ayat ayat yang sarkastik, HAHA. ok, memang agak susah nak menjadi penulis blog yang berwibawa, berilmu tinggi dalam menyusun ayat, and so so on lah. kadangkala, aku terfikir juga... apa yang aku terfikir ya? entah, aku saja je taip soalan tu. hmm...

banyak yang berlaku dalam tempoh lima bulan ni. kalau nak dicerita lah dari A ke Z atau dari angka 0 hingga ke angka infinity, sampai tahun depan atau tahun ke seterusnya, aku tak mampu nak habiskan. mungkin epilognya memakan masa 6 bulan, haha entahlah. pada tarikh 29 Mac 2012, adik lelakiku sudah selamat dilahirkan. wajahnya secomel aku, setembam aku, sekiut miut aku. eh entahlah. tapi tu kenyataan, kawan aku yang cakap. mungkin dia memuji secara gurau agaknya. tak apalah, aku anggap tu kenyataan yang sangat sangat serius dan boleh juga dijadikan fakta. HAHA. ok berbalik semula kepada adik lelaki aku yang secomel aku tu. Muhammad Nashriq Zafran... sedapkan namanya? jangan risau, nama tersebut ada definisnya tersendiri. aku pun lupa maksudnya, mungkin aku akan bagitahu maknanya pada post yang 'akan' datang. harap haraplah kan? 

Nashriq atau Zafran, aku lebih suka memanggil dengan nama Nashriq sebab aku yang namakan dia begitu. tetapi bagi nama Zafran pula, sebaliknya. kawan kepada ibuku yang juga sebaya dengan abangku menamakan adikku dengan nama Zafran. nama dia Zafirah. dia suka nama Zafran. beriya iya dia menyuruh ibuku menamakan adik lelakiku yang secomel aku dengan nama Zafran. pada mulanya, hanya Muhammad Nashriq sahaja. tapi akibat hasrat Kak Zafirah itu, maka terwujudlah nama Muhammad Nashriq Zafran dalam dunia ni. aku mampu terima dengan hati yang agak senget sedikit. dalam kebanyakan sedara maraku, mereka lebih suka dan gemar sangat memanggil adikku dengan nama Zafran. iyalah kan, sedaplah kononnya. sesedap kuih bakar buatan Mak Kiah. tak apalah, biarlah hanya aku seorang saja yang memanggilnya Nashriq. memang agak susah nak menyebut Nashriq tu, tapi dah nak buat apa lagi. aku memang berkenan dengan nama tu. selalunya kadangkadang, aku tersilap sebut. nak tahu apa yang aku sebut? Shrek...




akibat dari nama tu, aku mula terbayang wajah comel adik aku yang sememangnya secomel aku dah menghampiri ke arah wajah Shrek. lagi lagi bila dia mengamuk sebab tak dapat susu Dumex.

No comments: