p/s : header yang terlalu simple. macam budak - budak. HAHA tak reti buat header lah! xD

13 November 2011

Nak ponteng ke tidak?

assalammualaikum dan selamat sejahtera semua... salam satu malaysia! (malaysia satu~)




yeah... cuti sekolah kian menghampiri, kasut sekolah dah mula malas nak basuh (sejak bila aku rajin basuh kasut?), kerja sekolah pon dah malas nak update, hoh? pergi sekolah beg dah macam tak ada isi langsung dalamnya (buku teks dah pulangkan balik), semangat nak mengulor kat rumah mula membara, semangat nak ke sekolah mula mundur, dah mula bosan duduk kat sekolah (sejak bila aku tak bosan?), cikgu-cikgu dah bagi senarai kerja sekolah dekat blog sekolah, ahh siot...


lagi seminggu sebelum melangkah ke alam cuti-cuti melesia. seminggu tu jugak aku kena sekolah. aku tak tahu dah nak buat apa bila dah datang sekolah. bila masuk je kelas, sunyi je. tunggang langgang pun ada. surat-khabar bersepah-sepah, pehhh. aku ingat ada orang gila tidur kat kelas aku. satu koridor kat blok tingkatan empat bersepah dengan surat khabar. aishh, apa nak jadi dah dengan sekolah. itu satu... lagi satu hal, bebudak dah ramai ambil cuti sesuka hati. diaorang layan sekolah ni macam sekolah mak bapak diaorang sendiri, sesuka hati je tak datang. tapi lagi bagus kot diaorang tak datang. tak ada lah cikgu nak mengajar. cikgu pun boleh rilek, hehehe...


memang bosan aku melepak kelas tanpa ada cikgu. aku baca je novel cinta sebab nak buang rasa  bosan aku yang dah tahap kronik tu. tersengih-sengih aku baca novel tu sorang-sorang. konon-konon berangan jadi watak dalam novel tu. aku kalau dah baca, aku baca betul-betul, detail-detail tahu. kalau boleh, satu perkataan pun aku tak mahu terlepas baca. dahhh, kawan aku tuduh aku kuat berangan tiba-tiba. ahh malu aku. malu tak tahu mana nak tuju ohhh oh huwohh, hatiku rassa berbulu~


   
                                                       berbulu je dada budak ni, HAHAHA


bila aku tak bawak novel pulak, hmm... aku tidur je kat kelas. tidur sampai waktu rehat. lebih kurang dua jam aku tidur, hahaha tak malaun ke tu? dah bosan, nak buat apa lagi kat kelas? cikgu pun tak masuk, entah apa je yang cikgu buat kat bilik guru tu agaknya. kadang-kadang tu aku tertidur sampai air liur meleleh. malu bila ada kawan sedar ada ngences kat pipi aku. aku buat bodoh je, macam tak biasa pulak tengok orang meleleh air liur bila tertidur. ingat aku sorang je ngorok kat kelas, kawan-kawan aku semua dua kali lima je. dah macam bukan kelas dah aku tengok, macam bilik tidur je....


so, apa patut aku datang sekolah seminggu ni?


ahaaa.... aku ponteng je lah :p


kbai~

No comments: